De meeste ochtendkranten openen met de aanvaring in de Tweede Kamer tussen premier Mark Rutte en PVV-leider Geert Wilders. ‘Hard tegen hard’, kopt het AD, ‘Rutte en Wilders in de clinch’ luidt de kop in De Telegraaf. Volgens de Volkskrant voeden de harde aanvallen van Wilders op het kabinetsbeleid inzake Griekenland vooral bij het CDA de angst dat de PVV op een vertrek uit de gedoogconstructie aanstuurt.
Opvolger Wellink (FD)
De opvolger van Nout Wellink als president van de Nederlandsche Bank (DNB) wordt een outsider, meldt Het Financieele Dagblad op basis van Haagse bronnen. Het kabinet beslist vrijdag wie de nieuwe president wordt. Volgens de krant wordt het niet Kees van Dijkhuizen van zakenbank NIBC, die de favoriet van het kabinet zou zijn, en evenmin DNB-directielid Lex Hoogduin. Het kabinet heeft liever een buitenstaander, die een cultuurverandering door kan voeren bij DNB.
ING en Theodoor Gilissen genoemd door curator Madoff (De Telegraaf)
Ook ING en Theodoor Gilissen worden genoemd in het rapport van de curator van de fondsen van megafraudeur Bernie Madoff. Het gaat om vorderingen waarmee de curator uitgekeerde gelden probeert terug te halen. Eerder werden ook al de namen van BinckBank en SNS Reaal genoemd.
Ahold lost geschil met vakbond VS op (FD)
Ahold heeft een geschil met de vakbond Teamsters over zijn werknemers in een Amerikaanse distributiecentrum opgelost. De werknemers krijgen een loonsverhoging en de garantie dat de werkzaamheden de komende vier jaar niet worden uitbesteed. Een geschil met vakbond UFCW blijft bestaan.
Boete topman C1000 (FD)
Directievoorzitter Tom Heidman van C1000 heeft volgens het FD van de AFM een boete gekregen voor het verspreiden van voorkennis. Hij zou tijdens een besloten bijeenkomst opmerkingen hebben gemaakt over het bod van Jumbo op Super de Boer waaruit beleggers konden opmaken dat C1000 een tegenbod overwoog.
Tunnel A1 (De Telegraaf)
De A1 tussen Muiderberg en Eemnes moet ondertunneld worden. Dat vinden wegtransporteurs en de gemeente Laren, meldt De Telegraaf. Bouwbedrijf Dura Vermeer heeft een plan ontwikkeld om de verkeerscapaciteit in het Gooi te verdubbelen en toch het landschap in stand te houden. Dat kan door onder de huidige A1 twee boortunnels aan te leggen met elk twee rijstroken. Daar zou een verdiepte tunnelbak boven komen voor het regionale snelverkeer, die overgaat in een landtunnel.
Dit artikel is oorspronkelijk verschenen op z24.nl